Strategické plánování
Tvorba strategických i akčních plánů:
- Sestavení projektového týmu
- Analýza plnění stávajícího Strategického plánu (SP) – pokud je zpracován
- Analytická část aktualizace SP
- Definice příležitostí rozvoje a problémových oblastí
- Tvorba Vize, Poslání a Mise
- Tvorba Strategického plánu fáze 1
- Definice Prioritních oblastí (3-5 priorit)
- Definice dílčích opatření k jednotlivým Prioritám
- Definice konkrétních aktivit (úkolů) k jednotlivým opatřením
- Tvorba Strategického plánu fáze 2
- Nastavení odpovědností k jednotlivým konkrétním aktivitám (úkolům)
- Nastavení termínů k jednotlivým konkrétním aktivitám (úkolům)
- Tvorba Strategického plánu fáze 3
- Nastavení rozpočtů k jednotlivým konkrétním aktivitám (úkolům)
- Nastavení indikátorů naplnění k jednotlivým konkrétním aktivitám (úkolům) jako součásti budoucí evaluace
- Tvorba projektových karet k jednotlivým aktivitám
- Evaluace a Akční plány
- Vytvoření metodiky evaluace (hodnocení) plnění SP
- Vytvoření metodiky tvorby Akčních plánů pro konkrétní období
Využívané metody:
- participace zaměstnanců, podpora aktivity na základě důvěry, respekt k sociálně psychologickým aspektům změn a procesů,
- aplikace metody Balanced Scorecard,
- aplikace metody řízení podle cílů,
- aplikace metody CAF,
- důsledná a měřitelná zpětná vazba operační i strategická (všechny cílové skupiny klientů včetně interních, zaměstnanci, veřejnost),
- respekt k „lidskému“ tempu změn, důvěra, komunikace, porozumění,
- předpoklad závazku a podpory managementu, management příkladem,
- sdílení cílů,
- stimulace a motivace lidí,
- vzdělávání a sdílení interní dobré praxe,
- podpora týmové spolupráce.