Strategické plánování

 Efekt strategicke planovaní

Tvorba strategických i akčních plánů:

    • Sestavení projektového týmu
    • Analýza plnění stávajícího Strategického plánu (SP) – pokud je zpracován
    • Analytická část aktualizace SP
    • Definice příležitostí rozvoje a problémových oblastí
    • Tvorba Vize, Poslání a Mise
    • Tvorba Strategického plánu fáze 1
      • Definice Prioritních oblastí (3-5 priorit)
      • Definice dílčích opatření k jednotlivým Prioritám
      • Definice konkrétních aktivit (úkolů) k jednotlivým opatřením
    • Tvorba Strategického plánu fáze 2
      • Nastavení odpovědností k jednotlivým konkrétním aktivitám (úkolům)
      • Nastavení termínů k jednotlivým konkrétním aktivitám (úkolům)
    • Tvorba Strategického plánu fáze 3
      • Nastavení rozpočtů k jednotlivým konkrétním aktivitám (úkolům)
      • Nastavení indikátorů naplnění k jednotlivým konkrétním aktivitám (úkolům) jako součásti budoucí evaluace
      • Tvorba projektových karet k jednotlivým aktivitám
    • Evaluace a Akční plány
      • Vytvoření metodiky evaluace (hodnocení) plnění SP
      • Vytvoření metodiky tvorby Akčních plánů pro konkrétní období

 Využívané metody:

    • participace zaměstnanců, podpora aktivity na základě důvěry, respekt k sociálně psychologickým aspektům změn a procesů,
    • aplikace metody Balanced Scorecard,
    • aplikace metody řízení podle cílů,
    • aplikace metody CAF,
    • důsledná a měřitelná zpětná vazba operační i strategická (všechny cílové skupiny klientů včetně interních, zaměstnanci, veřejnost),
    • respekt k „lidskému“ tempu změn, důvěra, komunikace, porozumění,
    • předpoklad závazku a podpory managementu, management příkladem,
    • sdílení cílů,
    • stimulace a motivace lidí,
    • vzdělávání a sdílení interní dobré praxe,
    • podpora týmové spolupráce.