Procesní a personální audit
Zavedené slovo "audit" vcelku neradi používáme, protože vzhledem ke zkušenostem některých organizací a zaměstnanců získalo slovní spojení "personální audit" negativní konotaci a vzbuzuje zejména pocity ohrožení. Náš přístup by se snad dal lépe charakterizovat spojením "nastavení zrcadla". Prostřednictvím kombinace řady metod a analýz hledáme příležitosti pro rozvoj Vaší organizace, zlepšování výkonnosti, kvality služeb, systému řízení, motivace zaměstnanců apod.
Zaměřujeme se na:
- průzkum názorů managementu a zaměstnanců na fungování organizace, analýza klimatu
- průzkum názorů, potřeb a vnímání externích i interních zákazníků
- analýza interních norem a dokumentů (organizační struktura, kompetence a odpovědnosti atd.)
- analýza systému řízení a strategického řízení
- analýza systému motivace, hodnocení a rozvoje zaměstnanců
- testy klíčových kompetencí zaměstnanců
- analýza klíčových procesů, pozitivních a negativních faktorů
- případně další doplňkové metody (180° nebo 360° zpětná vazba, sociogram vztahů apod.)
Využívané metody:
- participace zaměstnanců, podpora aktivity na základě důvěry, respekt k sociálně psychologickým aspektům změn a procesů,
- aplikace metody řízení podle cílů,
- aplikace metody CAF,
- aplikace metody Benchmarking (strategický, operativní, výkonový)
- důsledná a měřitelná zpětná vazba operační i strategická (všechny cílové skupiny klientů včetně interních, zaměstnanci, veřejnost),
- respekt k „lidskému“ tempu změn, důvěra, komunikace, porozumění,
- předpoklad závazku a podpory managementu, management příkladem,
- sdílení cílů,
- stimulace a motivace lidí,
- vzdělávání a sdílení interní dobré praxe,
- podpora týmové spolupráce.